Ľudské krídla

Človek má všelijaké túžby. Jedným z nich je lietanie. Dnes už nie je len zbožným prianím, človek „skrotil“ aj oblohu. Zbavil sa pút a prekonáva za krátky čas ohromné vzdialenosti. Ani s neuvedomujeme, koľko rokov, možno storočí ľudia dúfali pre nich v tých časoch v nemožné. Netušíme, akú veľkú obeť  museli priniesť, aby sa človek vzniesol k oblohe. Ani najdokonalejší stroj, ktorý lieta nemá toľko pôvabu a krásy, ako malý vtáčik. S tým nič nenarobíme. Aké by boli ľudské krídla? Ako by sme fungovali, keby sme mali namiesto rúk krídla? Sama neviem, no občas túžim lietať vysoko a nevidieť nič z toho, z čoho ma bolí moja duša.

 

Občas by som chcela byť vtákom,

čo sa vznáša vysoko nad zemou,

aby som sa vyhla ľudským drakom.

Mávať krídlami, hladiť vzduch nehou.

 

Aké by boli ľudské krídla?

Biele?

Čierne?

V hlave myšlienka sa mihla.

 

Prečo je čierna symbolom zla?

A biela nevinnosti?

To keby mi niekto povedal.

Veď je toľko farieb, možností.

 

Lietala by som vysoko nad poľami,, horami,

aj z výšky videla, že svet je hore nohami.

Zlo a neprávosť za pravdu sa vydáva,

dobro a neha  radšej schováva.

 

Mávam ľudskými krídlami, z výšky hľadím,

nesiem z nebies lásku, hádam ju nestratím.

Vidím stromy, lesy, lúky, jazerá,

kto sa na mňa ako človeka pozerá?

 

Letím rýchlo, predbieham vtáky, stroje,

nechcem sa vrátiť na zem, mať mozole.

Od tvrdej práce krídla nerastú,

na poli túžby burinou zarastú.

 

Prilietam do cudzej krajiny, kde mi bude dobre,

keď tu vidím žobráka, jak o kúsok chleba žobre.

Nikto mu ho nechcel dať, čo aj  celý deň prosil,

ťažké vedrá vody, fúry hliny z bane nosil.

 

Už nevládal pracovať, ani žiť v chudobe,

umrel ako každý, podľahol ťažkej chorobe.

Zomrel priamo na ceste, dodnes tam leží,

život naďalej okolo neho bez záujmu beží.

 

Aká je to krajina čo o ľudí nedbá?

Keď ľuďom na hrudi počítaš rebrá?

Takú krajinu treba ohňom vypáliť!

Jej vládu aj mečom odstrániť!

 

Znova ľudské krídla namiesto rúk mám,

do výšin sa vznesiem, s vetrom sa hrám.

Prilietam k domovu, tu mi bude dobre.

U nás na ulici žobrák predsa nežobre!

 

Vzdala som sa krídiel, načo by mi boli?

Stačia mi k životu ruky, oči, uši, nohy.

Šťastná som, stretávam len dobrákov.

Beda! Majú oblečený kabát žobrákov!

Autor: Ľubica Štefaniková | pondělí 3.6.2013 6:20 | karma článku: 3,71 | přečteno: 94x
  • Další články autora

Ľubica Štefaniková

Vanilkové rožky

Aké by to boli Vianoce bez vanilkových rožkov? Neviem si ich predstaviť, vôňa a chuť vanilky, to sú tie pravé sviatky narodenia Krista. Prijmite jednoduchý recept od nebohej kolegyne Danky

14.12.2013 v 18:10 | Karma: 7,46 | Přečteno: 1148x | Diskuse| Miniblogy

Ľubica Štefaniková

Papriková kapiová pomazánka

Je čas zbierania úrody, a preto by som Vám chcela ponúknuť recept mojej známej. Mnohí ho možno aj poznáte v inej kombinácii surovín. Je jednoduchý, no veľmi chutný. Mne zachutil okamžite, podobnú som si kupovala v konzerve už ako mladé dievča.

11.9.2013 v 19:32 | Karma: 10,99 | Přečteno: 2527x | Diskuse| Osobní

Ľubica Štefaniková

Suché kakaové pečivo

Všetci radi chrumkáme niečo sladké. Kakaové suché pečivo má rád skoro každý. Chutí nielen deťom, ale aj dospelým. Prijmite jednoduchý recept vyskúšaný praxou.

11.6.2013 v 16:59 | Karma: 11,55 | Přečteno: 685x | Diskuse| Ona

Ľubica Štefaniková

Štvaná laň

Štvaná laň. Takto sa občas cítim, keď už nevládzem ani myslieť. Prijmite zopár mojich úprimných slov aj v českom jazyku.

10.6.2013 v 16:45 | Karma: 7,27 | Přečteno: 247x | Diskuse| Ona

Ľubica Štefaniková

Bryndzovník zo Spiša

Kysnutý koláč s bryndzou, upravený recept mojej svokry. Tento koláč je typický pre oblasť Spiša. V meste Gelnica má svoju dlhoročnú tradíciu. Mne osobne veľmi chutí a preto som sa rozhodla podeliť s receptom. Príprava je možno náročnejšia, ale čo neurobíme pre svojich najdrahších.

7.6.2013 v 18:58 | Karma: 17,52 | Přečteno: 5935x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1172x
Som slabý odvar seba samej.
To už ani nie som ja,
hovorím si pri pohľade
do zrkadla času.
Kto vlastne som?
Som žena.
Ľúbiaca i smútia,
plačúca i smejúca.
Dráždivá i cudná,
vábivá i skromná.
Divoška i tichá,
odvážna i nesmelá.
Úspešná, i sediaca v kúte.
Občas sa však cítim ako
nepotrebná odhodená handra,
čo je dobrá na umytie špiny celého sveta.

Seznam rubrik